Boost je dagelijkse beweging!

We hebben tegenwoordig auto’s, trams, bussen en treinen die ons met gemak brengen waar we willen. Als we naar de derde verdieping moeten nemen we de lift en schoonmaken dat laten we gewoon aan de schoonmaakster over. Alle kleine vormen van bewegingen zijn tegenwoordig uit ons systeem geschrapt en daarom wordt onze samenleving steeds dikker. Daar kun je heel makkelijk wat aan doen!

Tip 1. Begin eens met het nemen van de trap. Laat de roltrappen en liften voor wat het is en neem de trap naar jouw afdeling. Het is misschien wat lastig in het begin, maar na een tijdje zal je merken dat je minder hijgend op je eindbestemming aankomt en je verbrand al snel 150 calorieën per keer! Daar hoef je bijna niks voor te doen.

 Tip 2. Neem elke week een klein stukje van het huis en ga lekker schoonmaken. Zelfs als je een schoonmaakster hebt, dan komt zij in die paar uurtjes lang niet overal en zo ben jij lekker bezig. Je huis is weer helemaal spik een span en je verbrand met een halfuurtje al meer dan 175 calorieën. Een echte win-win situatie dus.

Tip 3. Je kunt in het weekend ook eens een lekkere wandeling maken. Ga bijvoorbeeld over het strand wandelen of in het bos. Je kunt genieten van de mooie natuur en tegelijkertijd ben je lekker in beweging. Met een uurtje wandelen verbrand je al snel 350 calorieën. Helemaal mooi zou zijn als je op de fiets naar het strand of bos gaat.

Tip 4. Sowieso is de fiets een prima vervoersmiddel. Ga lekker fietsen naar je werk of naar de school van je kinderen. Als het giet van de regen, oké dan kan je wel met de auto gaan, maar als het weer het toelaat is een fiets een heerlijke, gezonde optie om van A naar B te komen. Een halfuurtje fietsen is al snel 375 calorieën.

Zo zie je maar dat met hele kleine aanpassingen al snel 1050 calorieën per week, dat staat gelijk aan een intensieve work-out. En dit is nog maar gebaseerd op één keer per week de fiets pakken, dus stel je eens voor als je dat vaker zou doen!

 

Sporten?

Wil je beginnen met een echte sport? Dan is voor mensen die een maatje meer hebben zwemmen heel geschikt. Hierdoor wordt je lichaam niet overbelast en zo voorkom je onnodige blessures. Als je naar de sportschool wilt gaan, vraag dan om persoonlijke begeleiding. Je moet je conditie rustig opbouwen en niet te hard van stapel willen lopen.

 

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Responses are currently closed, but you can trackback.